"Deze investering heeft zich al meermaals terugbetaald"

-

Dennis Trenning, eigenaar Paramedisch Centrum Drechtsteden

   

Het doel in dit project was groei voor Paramedisch Centrum Drechtsteden. Onze aanpak heeft gezorgd voor meer waardevolle klanten, een vollere agenda en tegelijkertijd meer rust en overzicht voor het bedrijf.


Dit is hoe wij dit hebben gedaan:

   

Online afsprakensysteem

(potentiële) klanten kunnen direct in de agenda van de praktijk kijken en een behandeling boeken wanneer het hen uitkomt. Zo hoeft er geen (langdurig, onhandig, onnodig) heen-en-weer contact plaats te vinden om een geschikte tijd en datum te vinden, en dat scheelt aanzienlijk. Dit alles wordt voorzien van jouw bedrijfslogo en foto van de persoon waarmee de afspraak wordt gemaakt voor de extra finishing touch.


Voordelen:

  • Meer tijd en rust voor de praktijk
  • Een vollere agenda met klanten (meer omzet/winst)
  • Gebruikerservaring van de klant aanzienlijk verbeterd
  • Mogelijkheid voor de klant om de gemaakte afspraak online te verplaatsen of te annuleren (bijv. bij ziekte) zonder dat de praktijk hier aan te pas komt.
  • De praktijk is onderscheidend t.o.v. concurrenten in de markt


Zodra de klant heeft geboekt volgt er een vooraf ingestelde een e-mail reeks uitgebreid te verzorgen en voor te bereiden op de afspraak. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:


  1. Een bevestiging van de afspraak.
  2. Een vervolgmail met informatie over de praktijk, werkwijze en informatie over de behandelaar.
  3. Een herinnering x uur voor de afspraak om no-shows te voorkomen (mogelijkheid tot aanvullende sms herinnering).
  4. Een bedank mail voor de komst met verzoek tot beoordeling.

Dit is een voorbeeld van hoe de klant de afspraken agenda ziet. Deze agenda is 'real time' up-to-date waardoor je nooit een dubbele afspraak zult plannen.

Social media management

Via sociale media content blijf je in contact met je (potentiële) klanten. Het is een manier om je diensten te promoten, klantervaringen te delen en leuke bedrijfsinformatie vrij te geven. Vervolgens kan deze content worden ingezet voor het adverteren op sociale media kanalen zoals Facebook en Instagram. Dit in combinatie met het online boekingssysteem heeft gezorgd voor vele nieuwe klanten.


Voordelen:

  • Nieuwe klanten binnenhalen via deze berichten
  • Onder de aandacht blijven bij (potentiële) klanten
  • Mensen kunnen deze berichten delen met hun netwerk
  • Onderwijzen van de markt, kennisoverdracht
  • Leiderschap en kwaliteit demonstreren

Strategie bepaald en uitgevoerd

Samen met Paramedisch Centrum Drechtsteden heb ik diverse groei sessies gehad. In deze sessies hebben we:

  • Doelen geformuleerd en vertaald naar een werkbaar stappenplan met achterliggende strategie
  • Business Model Canvas vormgegeven (huidig & gewenst)
  • Content gemaakt om deze doelen te bewerkstelligen
  • Systemen in plaats gebracht om het behalen van deze doelen mogelijk te maken

Website geoptimaliseerd

De website is het online visitekaartje van jouw bedrijf. Het stelt mensen in staat om meer te weten te komen over jouw bedrijf en heeft altijd een doel nodig. In dit geval is het doel om een intake of behandeling te boeken. Hier hebben wij de website op geoptimaliseerd met als resultaat: een constante stroom aan nieuwe klanten.

Overige werkzaamheden

  • Facturatie systeem overgezet naar een meer gestroomlijnd programma wat vele uren per week aan administratie scheelt.
  • Video content gemaakt

Jouw bedrijf ook laten groeien?

Plan je call of stuur een berichtje via LinkedIn om kennis te maken

Neem contact met ons op

1570 Broadway New York NY US 10036

555-555-5555

Example@mail.com

Praat met ons!